Perstorps kommun, länk till startsidan

Kommunal upphandling

Perstorps kommun har på förekommen anledning sammanställt en kortfattad information om vad som gäller vid kommunens upphandlingar av varor och tjänster. Av informationen framgår också det viktigaste man har att tänka på som anbudsgivare.

Information till anbudsgivarePDF (pdf, 226.3 kB)

Välkommen på informationskväll

Perstorps kommun genomför årligen en hel del upphandlingar enligt LOU och LUF.
För att publicera, ta emot och behandla inlämnade anbud använder vi upphandlingsportalen Kommers eLite.

Vi vill nu välkomna leverantörer, som har, kommer att lämna in anbud eller bara är nyfikna, till en informationskväll TORSDAG 2 MARS 2017, Kl. 18.00–20.00, i sessionssalen på kommunhuset

Under kvällen går vi igenom lite allmänt gällande Lagen om Offentlig Upphandling, LOU.
Vi kommer också att gå igenom steg för steg, hur du som leverantör går till väga för att lämna in anbud, vad du skall tänka på vid lämnandet av anbud, mm.

Är du intresserad? Anmäl dig senast 22/2 med namn, antal, företag och telefonnummer till;
laila.schuler@perstorp.se

VÄLKOMMEN TILL PERSTORPS KOMMUN



Till företagare och leverantörer som är intresserade av att lämna anbud.

- Perstorps kommun använder sig av upphandlingsportalen Kommers eLite för sina upphandlingar.

- Det är kostnadsfritt och enkelt att ansluta sig till detta, och kostnadsfritt att lämna anbud.

- För att få tillgång till systemet krävs en inloggning. Användarnamn och lösenord erhålls genom att registrera dig på

- www.kommersannons.se/elitelänk till annan webbplats. Efter genomförd registrering får man omedelbar tillgång till systemet.

- Support kring hantering av systemet sker via  http:www.kommersannons.se/elite/info/contact.aspx.

- För företag under bildande som inte har organisationsnummer erhålls inloggning till systemet genom att kontakta Kommers eLite support:

Primona AB, telefon 08-612 34 53, helgfria dagar 09.00 – 17.00.

 

Aktuella upphandlingar annonserade via Kommers Elite

  • El-entreprenad, ramavtal, överprövad.
  • El-entreprenad Process Vatten-Avlopp, överprövad
  • Service & Underhåll Vitvaror, ramavtal, överprövad..
  • Automatisk Bokidentifikation. Inköp av system. Sista anbudsdag 2017-03-15.
  • Inköp och leverans av el-fordon och andra fordon. Ramavtal max 4 år. Sista anbudsdag 2017-04-02

Planerade upphandlingar

  • Service & underhåll brandskydd, ramavtal max fyra år.
  • Service och underhåll fordon. Ramavtal.
  • Skrotbilshantering. Ramavtal.
  • Inköp Bygghandelsvaror. Ramavtal max 4 år.l.
  • Persontransporter (ej skolskjuts). Ramavtal.
  • Städ- och saneringstjänster för lägenheter och lokaler. Ramavtal.
  • Flytt-tjänster. Ramavtal.
  • Digitala skyltar.
  • Klottersanering. Ramavtal.
  • Inköp Mobila reservkraftverk.
  • Inköp maskiner städavdelning.
  • Larmutryckningar, ramavtal.
  • Bevakning/rondering, ramavtal.
  • Skadedjursbekämpning, ramavtal.
  • Besiktning hissar, dörrar, portar, tryckkärl, ramavtal.
  • Marknadsföring (planscher, roll-ups mm), ramavtal.
  • OVK-kontroller, ramavtal.
  • Trycksaker (kuvert, visitkort mm), ramavtal.
  • Inköp laddstationer-elstolpar
  • Diverse tjänster såsom vassröjning, trädbeskärning, stubbfräs, björnlokebekämpning mm. Ramavtal.
  • Glasningsarbeten. Ramavtal.
  • Uppförande av Super-laddstation
  • Golv- och mattläggning. Ramavtal.

Aktuella upphandlingar annonserade via Kommers Elite

Aktuella upphandlingar annonserade via Kommers Elite

Informationsägare: Ulf Bengtsson
Senast uppdaterad: 2017-02-21

Kontakt

Postadress:
Perstorps Kommun, 28485 Perstorp

Besöksadress:
Torget 1, 28431 Perstorp

Telefonväxel: 0435-390 00
Fax: 0435-355 51

E-post: kommunhuset@perstorp.se

Öppettider

måndag-torsdag 08.00-16.30 fredag 08.00-15.00 lunchstängt 12.00-13.00

Avvikande öppettideröppnas i nytt fönster

Felanmälan efter arbetstid

Telefon: 0435-393 05

Du kommer då till Securitas som tar upp anmälan och vidarebefordrar den till kommunens jourpersonal.