Tillsammans med Helsingborg, Klippan och Örkelljunga ingår Perstorps kommun i ett samarbete som erbjuder dig som medborgare gratis och oberoende konsumentrådgivning. Tjänsten heter Konsument Helsingborg.
Välkommen att höra av dig för att få veta mer om exempelvis dina rättigheter och skyldigheter som konsument. Rådgivningen är kostnadsfri och du får svar på dina frågor via telefon, e-post eller bokade besök.
Kontaktuppgifter
Helsingborg Kontaktcenter
Telefon: 042-10 50 00
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se
Adress: Stortorget 17, Helsingborg
Mer information om konsumentrådgivningen finns på Helsingborgs stads hemsida
Ta reda på så mycket som möjligt om den vara/tjänst som du avser att inhandla så minskar du risken att bli missnöjd. Sök på Internet och gå även gärna in på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se. Du kan även kontakta kommunens konsumentvägledare via tjänsten Konsument Helsingborg, telefon 042-10 50 00 e-post: kontaktcenter@helsingborg.se.
Kontakta säljaren så fort som möjligt och framför dina klagomål. Om ni inte omgående lyckas träffa en uppgörelse som båda parter kan acceptera - bör du snarast kontakta säljaren skriftligen via brev eller e-post och på nytt framföra dina klagomål. Skriv gärna att du önskar svar inom 2-3 veckor. Skriftliga klagomål är viktiga för att du ska kunna bevisa att du framfört dina klagomål i tid och vad du har anmärkt på. Kommer ni inte heller då överens kan konsumentvägledningen ge råd om vad du bör göra härnäst.
Om du undrar över vad som gäller till exempel betalningstider för fakturor, ångerrätt och garantier kan konsumentvägledningen hjälpa till. Kontakta Konsument Helsingborg, telefon 042-10 50 00 e-post: kontaktcenter@helsingborg.se.
PERSTORP.SE
PERSTORPS KOMMUN
Kontakta kommunen
Perstorps Kommun
284 85 Perstorp
Telefon: 0435-390 00
Öppettider Kundtjänst
Måndag-torsdag: 10:00-12:00, 13:30-15:30
Fredagar: 10:00-12:00, 13:30-15:00