Perstorps kommun, länk till startsidan
Gammal ättiksflaska från Skånska Ättikfabriken

Tyck om Perstorp - Hjälp oss bli bättre!

För oss är det viktigt att få reda på vad du som invånare eller besökare i Perstorps kommun tycker om den service och de tjänster som vi utför. Det kan vara beröm, klagomål, åsikter, förslag eller en felanmälan. Genom dina synpunkter får vi en möjlighet att utveckla och förbättra vår verksamhet.

Tyck om Perstorp tar emot dina synpunkter

Tyck om Perstorp är Perstorps kommuns system för hantering av synpunkter. I formuläret nedan anger du din synpunkt, fyller i kontaktuppgifter och avslutar med att skicka synpunkten. Snabbt och enkelt!

Lämna synpunkter via Munizapp!

Om du har en iPhone/iPad eller enhet som använder Android kan du nu lämna synpunkter via appen Munizapp. Ladda hem den via AppStorelänk till annan webbplats eller Google Playlänk till annan webbplats.

Mer information om Perstorps kommuns synpunkts- och klagomålshanteringPDF (pdf, 15.7 kB)
För att se inkomna synpunkter klicka här.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Behandling av personuppgifter

Om du vill ha ett personligt svar på din synpunkt fyller du i dina kontaktuppgifter i formuläret nedan. Enligt personuppgiftslagen (PUL) får ingen registering av personuppgifter ske utan personen medgivande. Genom att du klickar på "Skicka" i formuläret godkänner du att Perstorps kommun lagrar dina uppgifter.

Det går bra att vara anonym, men då har vi ingen möjlighet att återkoppla personligen till dig med information om vi har behandlat din synpunkt. 


Välkommen med din synpunkt!

Nedan beskiver du så tydligt som möjligt din synpunkt eller felanmälan. Om din synpunkt gäller en särskild enhet (t ex en skola eller ett äldreboende) ber vi dig ange enhetens namn i rutan "Särskild enhet/plats/del".
För felanmälan ber vi dig ange mer exakt platsangivelse (gärna adress) i rutan "Särskild enhet/plats/del" eller gör helst en markering i kartbilden så exakt som möjligt.

 

OBS! Synpunktshantering för Perstorps kommun skall inte användas för felanmälan när det gäller el, fjärrvärme samt vatten och avlopp. 

El
Gäller ditt ärende akuta fel i elförsörjningen ska du genast kontakta EON. Exempel på akuta fel är strömavbrott, avgrävda ledningar, skadade elskåp eller elstolpar samt träd som fallit ner på elledningar.
Felanmälan göra per telefon på 020-88 00 22
Felanmälan från utlandet på +46-771 88 00 22.

Fjärrvärme
Felanmälan gällande fjärrvärme görs till Securitas per telefon på 040-689 29 02

Vatten & avlopp
Skulle du få fel eller avbrott i leveransen kontakta samhällsbyggnadsförvaltningens jour per telefon på 073-445 91 28

Text

Informationsägare: Per Almström
Senast uppdaterad: 2016-01-29

Kontakt

Post och besöksadress:
Torget 1, 284 85 Perstorp

Telefonväxel: 0435-390 00
Fax: 0435-355 51

E-post: kommunhuset@perstorp.se

Öppettider

måndag-torsdag 08.00-16.30
fredag 08.00-15.00
lunchstängt 12.00-13.00

Felanmälan efter arbetstid

Telefon: 0435-393 05

Du kommer då till Securitas som tar upp anmälan och vidarebefordrar den till kommunens jourpersonal.