Perstorps kommunvapen
Om du behöver komma in kontakt med oss så hittar du all information här

MENY

Få mer information om vår självservice & blanketter

Självservice & Blanketter

Här kan du lämna din dina synpunkter eller felanmäla

Synpunkter & Felanmälan

Få hjälp med att få igång vår funktion för att lyssna på webben

Lyssna

Om du behöver komma i kontakt med oss hittar du all information här

Kontakta oss

Till Perstorps startsida

 Du är här:

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivning - Perstorps kommun ingår i konsument Helsingborg

Välkommen kontakta konsumentrådgivningen när du har frågor kring exempelvis rättigheter och skyldigheter, tvister eller vill ha tips inför köp. Klicka på bilden för att komma direkt till Konsumentrådgivningens webbplats.

Du som bor i Perstorp kan få gratis och oberoende konsumentrådgivning av kommunens konsumentrådgivare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..


Du kan få hjälp med:

  • information och tips inför köp av varor och tjänster
  • att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • att berätta vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, men bara om båda parter är intresserade av medling
  • att förbereda din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter).

Vi besöker även din förening, skola, ditt företag eller liknande och berättar om oss och konsumenträtten. Vi kan även komma och prata om hållbar konsumtion. Kontakta oss om du vill boka in en kostnadsfri föreläsning.


Kontakt för konsumentrådgivning:

Här kan du som bor i Perstorp ställa en fråga till kommunens konsumentrådgivare.

Fyll i dina uppgifter och skriv din fråga i formuläret som nås genom att klicka på länken nedan:

Skicka en fråga eller ett meddelande till konsumentrådgivningen. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

 

Du som är företagare:

Kan också få rådgivning. Besök konsumentrådgivarnas sida för företagare Länk till annan webbplats. och följ de enkla stegen där.

Det går också bra att lämna ditt ärende till Helsingborg kontaktcenter på telefon 042-10 50 00, så återkommer de så snart vi kan.

Senast uppdaterad: